11-А



Шановні учні! З 19.03 2020 року ми розпочинаємо з вами дистанційне невчання. Бажаю успіхів! Після кожного виконаного домашнього завдання ви отримаєте перевірочні вправи, які будуть оцінюватись.
Опрацювати параграф 42, виконати тести.

Запитання 1
Термін "Біосфера" ввів:
варіанти відповідей

Вернадський


Зюсс


Геккель


Вавілов
Запитання 2
Біосфера почала формуватися близько:
варіанти відповідей

4 млрд років тому


3 млрд років тому


5 млрд років тому


3,5 млрд років тому
Запитання 3
Вчення про біосферу створив
варіанти відповідей

Зюсс


Вернадський


Геккель


Вавілов
Запитання 4
Ноосфера -це:
варіанти відповідей

природне навколишнє середовище


межа поділу різних середовищ


штучно створене людиною середовище


середовище з оптимальними умовами існування
Запитання 5
Сукупність всіх організмів, які населяють планету:
варіанти відповідей

Біогенна речовина


жива речовина


косна речовина


біокосна речовина
Запитання 6
Неживий матеріал, утворений у процесі життєдіяльності організмів:
варіанти відповідей

жива речовина


біогенна речовина


косна речовина


біокосна речовина
Запитання 7
Неорганічна речовина, походження якої не повязане із живими організмами:
варіанти відповідей

жива речовина


біогенна речовина


косна речовина


біокосна речовина
Запитання 8
Речовина, що є результатлом спільної діяльності живих організмів і абіогенних процесів:
варіанти відповідей

біокосна речовина


жива речовина


косна речовина


біогенна речовина
Запитання 9
Біосфера - глобальна екосистема, тому що:
варіанти відповідей

містить у собі живі організми


у ній є всі компоненти трофічних ланцюгів


у ній існують відносно замкнені потоки речовини й енергії


поєднує в собі всі екосистеми на планеті
Запитання 10
Озоновий шар:
варіанти відповідей

захищає біосферу від ультрафіолетового випромінювання


розміщується на висоті 40-45 км від поверхні Землі


є наслідком "парникового ефекту"


обмежує верхню межу біосфери

Шановні учні! Заведіть будь ласка окремі зошити, виконуйте там тестові та контрольні роботи, це необхідно для звітності.
24.03.2020
Опрацювати параграфи 44, 45. Виконайте завдання стор.174 за рівнями.
  
26.03.2020 Тематична атестація з теми "Екологія" 




Контрольна робота з біології за ІІ семестр (11 клас)
І рівень

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну
1. Укажіть, до якої групи відносять тварин відповідно до їх функції в екосистемах:
А) продуцентів;                                                             Б) консументів;
В) редуцентів;                                                                Г) консорцій.
2. Укажіть, до складу яких екосистем більш високого рівня безпосередньо входять біогеоценози:
А) біомів;                                                                          Б) біот;
В) біосфери;                                                                    Г) екологічних ніш.
3. У якого організму підвищення температури навколишнього середовища прискорює фізіологічні процеси?
А) горобця;                                                                      Б) кішки;
В) гусениці метелика білана капустяного.
4. Внутрішнє прагнення організмів до прогресу як фактор еволюції розглядав:
А) К. Лінней;                                                                   Б) Ж. Кюв’є ;
В) Ж.-Б. Ламарк.
5. Згідно гіпотези Ч. Дарвіна наслідком боротьби за існування є:
А) обмін речовин;                                                        Б) природний добір;
В) хімічна єдність живої і неживої природи.
6. Органи, які відповідають загальному плану будови органів різних видів, що зумовлено їхнім спільним походженням, називаються:
А) аналогічними;                                                          Б) гомологічними;
В) рудиментами;                                                          Г) атавізмами.
7. Ознака зберігається незмінною унаслідок добору:
А) розриваючого;                                                         Б) стабілізуючого;
В) рушійного.
8. Процвітання певної групи, яке виявляється у зростанні чисельності популяції, розширенні ареалу, видоутворенні:
А) ароморфоз;                                                                               Б) ідіоадаптація;
В) загальна дегенерація;                                          Г) біологічний прогрес.
9. Укажіть, як ще називають ціанобактерії:
А) синьо-зелені водорості;                                      Б) золотисті водорості;
В) археї;                                                                            Г) зелені водорості.
10. У яку еру на Землі виникла киснева атмосфера?
А) Протерозой;                                                             Б) Мезозой;
В) Кайнозой;                                                                   Г) Палеозой.

ІІ рівень

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну
11. Укажіть, який екологічний фактор є лімітуючим за законом Лібіха:
А) наявний в максимальній кількості;                                Б) наявний у мінімальній кількості;
В) температурний;                       Г) або той, що в мінімальній, або той, що в максимальній кількості.
12. Укажіть, які із зазначених римів є циркадними:
А) місячні,                                                                        Б) сезонні,
В) багаторічні,                                                                Г) добові.
13. Укажіть, як називають принцип (закон, правило), сформульований таким чином: «два види, що конкурують за той самий набір ресурсів, в умовах стабільності факторів середовища не можуть існувати разом нескінченно довго»:
А) принципом конкурентного витіснення;     Б) законом лімітуючого фактора;
В) законом толерантності;                                      Г) правилом екологічної піраміди.
14. Укажіть, якою мусить бути біомаса консументів четвертого порядку, якщо біомаса продуцентів
становить 10 тис. т.:
А) 1000 т;                                                           Б) 100 т,
В) 10 т;                                                                Г) 1000 кг.
15. Зазначте, яке з наведених нижче тверджень НЕ є правильним:
А) під дією зовнішнього середовища в організмі відбуваються корисні зміни, що передаються нащадкам;
Б) спадкові зміни відносні, за одних умов вони корисні, за інших – нейтральні або шкідливі;
В) природний добір на основі спадкової мінливості та боротьби за існування є основною рушійною силою еволюції.
16. Здатність до наслідування забарвлення чи форми добре захищених організмів погано захищеними:
А) захисне забарвлення;                          Б) погрозливе забарвлення та поведінка;
В) мімікрія;                                                       Г) приваблююче забарвлення та поведінка.
17. Нещодавно застосування невеликих доз отрути варфарину призводило через декілька днів до загибелі всієї обробленої популяції щурів. В даний час щурі пожирають варфарин без шкоди для себе. Це можна пояснити:
А) втратою варфарином отруйних властивостей;
Б) звиканням щурів до варфарину;
В) виникненням в еволюції щурів несприятливості до варфарину;
Г) наявністю в травному тракті щурів бактерій, що поглинають варфарин.
18. Американський біолог Ж. Леб в 1912 році першим одержав із суміші газів під дією електричного розряду найпростіший компонент білків – амінокислоту гліцин. Цей факт став одним з основних у теорії:
А) панспермії;                                                Б) Опаріна - Холдейна;
В) креаціонізму;                                            Г) сталості життя на Землі.
19. Роздивіться малюнок і вкажіть правильні твердження:
І – Наведені на малюнку птахи є класичним прикладом
      адаптивної радіації;
ІІ – Птах, позначений номером 1, живиться переважно комахами;                
ІІІ – Ці птахи наштовхнули Карла Ліннея на створення ним                                1                      2
першої системи живої природи.
А) тільки І;                                                        Б) тільки ІІ і ІІІ;
В) тільки І і ІІІ;                                                 Г) І, ІІ і ІІІ.                                                          3                     4

20. В якому напрямку, в більшому ступені, діяв природний добір в людських популяціях:
А) на користь прямоходіння;                  Б) на користь розвитку кисті та мозку;
В) на користь охорони потомства;       Г) в усіх напрямках однаково.

ІІІ рівень                           
Встановити відповідність:

1) Вид добору                                Характер добору                         
1. Спрямований                             А. Виживання особин з будь-якими ознаками
2. Стабілізуючий                            Б. Відбір особин з корисними для людини ознаками
3. Дизруптивний                           В. Виживання особин з проміжними ознаками, близькими
    до середніх значень
4. Штучний                                       Г. Селективна перевага особин з крайніми формами прояву ознаки
Д. Виживання особин з певними генетично закріпленими ознаками

2) Атмосферні гази                      Приблизна концентрація в атмосфері
1. Азот                                               А. 21%
2. Кисень                                           Б. 0,03%
3. Вуглекислий газ                        В. 78%
Г. 1%

3) Поняття                                        Визначення
1. Ендемік                                         А. Вид,що мешкає лише в певній ділянці біосфери
2. Монофілія                                   Б. Походження кількох систематичних груп від одного предка
3. Рудименти                                  В. Загибель особин на певному етапі онтогенезу до моменту
     настання здатності до розмноження
4. Атавізми                                       Г. Органи, що втратили в процесі історичного розвитку свої функції
                                                               Д. Прояв у окремих особин певного виду ознак предків

4) Напрямок еволюції                               Приклади
1. Ароморфоз                                 А. Поява захисного забарвлення
2. Ідіоадаптація                              Б. Втрата органів травлення у ціп’яка
3. Дегенерація                               В. Виникнення хлорофілу


IV рівень

1. У чому суть біогенетичного закону? Хто його відкрив?

2. Які чинники сприяли виходу тварин на суходіл у палеозойську еру?

31.03.2020 Опрацювати параграфи 46,47,відповісти на запитання після параграфу
 

02.04.2020 Опрацювати параграф 48, виконати письмово (за бажанням) завдання після параграфу за рівнями 




07.04.2020 Опрацювати параграф 49, заповнити таблицю сор.190-191(обов"язково)
09.04.2020 Опрацювати параграф 50,виконати тести


 
Запитання 1Грунт - це речовина, що має походження:
варіанти відповідей :косне,космічне,біогенне,біокосне
Запитання 2Основним джерелом забруднення сполуками важких металів є:
варіанти відповідей:сільське господарство,транспорт,теплоенергетика,металургія
Запитання 3Хімічне забруднення грунтів спричиняють:
варіанти відповідей:нафтопродукти, гербіциди ,нітрати,хвороботворні бактерії
Запитання 4Засолення ґрунтів це процес:
варіанти відповідей:накопичення радіонуклідів,накопичення сульфатів і карбонатів,виснаження підземних вод,руйнування верхнього, родючого шару
Запитання 5Забруднення грунту відбувається за рахунок:
варіанти відповідей: розширення площ існування живих організмів, вирубки лісів, 
надмірного використання добрив і хімікатів, інтенсивного випасання худоби
Запитання 6Найнебезпечніші забруднювачі грунтів:
варіанти відповідей фізичні, хімічні,механічні,біологічні
Запитання 7Джерело забруднення грунтів мікроорганізмами:
варіанти відповідей металургія ,побутові відходи,харчова промисловість,транспорт
Запитання 8Зниження продуктивності ґрунтів та погіршення їх властивостей називається:
варіанти відповідей:сукцесією,окультуренням,культивацією,деградацією
Запитання 9Для південних регіонів України найбільш актуальною проблемою є:
варіанти відповідей:затоплення територій,просідання грунту,знищення степів 
утворення зсувів
Запитання 10Основні забруднювачі ґрунтів:
варіанти відповідей:радіонукліди,пестициди,нафта і нафтопродукти,мінеральні речовини
 сполуки важких металів,сполуки металів
Запитання 11Автотранспорт забруднює грунти:
варіанти відповідей:Нітратами, Свинцем.Ртуттю,Дефоліантами
Запитання 12Агротехнічним протиерозійним заходом є:
варіанти відповідей:сівозміни,залуження багаторічними травами,
 полезахисні лісосмуги,водозатримувальні вали
Запитання 13Радіоактивне забруднення грунту належить до типу забруднення довкілля:
варіанти відповідей:механічного,біологічного,фізичного,хімічного 
14.04.2020 Опрацювати параграф 51                                                    
https://naurok.com.ua/test/homework/834213                                                                    

16.04.2020 Ще раз виконайте тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/start/236491 обовязково впишить призвіше                                                                                       

   


21.04.2020. Опрацювати параграф 52 



  







23.04.2020 Підготувати презентацію з однієї з тем: "Червона книга  та чорні списки видів тварин","Зелена книга України", "Природокористування в концепції сталого розвитку".
28.04.2020 Виконати практичну роботу стор. 206 (ця робота обовязкова для виконання).
30.04.2020 Контрольна робота (за семестр)


   
Контрольна робота з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»
Варіант 1
1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу; 10-12 – завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1 балу; 13-15 – теоретичнезавдання – оцінюється по 1 балу.

1. Надходження в навколишнє середовище речовин та енергії, що призводить до порушення структури й функцій біосистем – це:
А) якість довкілля;  
Б) забруднення довкілля;
В) охорона довкілля.
2. До механічних забруднювачів довкілля належать:
А) пластмасові вироби, скло, цегла;
В) нафтове та фармакологічне;
Б) теплове, радіаційне, електромагнітне;
Г) зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
3. Діяльність із застосуванням специфічних методів для передбачення можливих змін довкілля – це:
А) екологічне прогнозування;
Б) екологічне нормування;
В) екологічна експертиза.
4. До міжнародно-глобальної екополітики належать:
А) політика екологічного району або міста;
Б) прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В) встановлення квот на вилучення природних ресурсів, введення заборони на скидання речовин;
Г) створення прикордонних заповідників.
5. Перелік видів рослин і тварин, які зникли з лиця Землі, починаючи з 1600 року – це:
А) Зелена книга;
Б) Чорний список видів;
В) Червона книга.
6. Який принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – необхідно задовольнити елементарні потреби всіх людей і всім надати можливість реалізувати свої надії на благополучне життя:
А) принцип екоресурсної ємності;
Б) принцип соціальної рівноправності;
Г) принцип сталого споживання та виробництва;
В) принцип коеволюції;
Д) принцип екологізації.

7. Середовищезнавство – це …
8. Забруднення грунтів – це…
9. Раціональне природокористування – це …

10. Встановіть відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для людства:
1. Деградація земель

А. негативно впливають на здоров’я людини, виробництво продовольства, безпеку та доступність ресурсів
2. Зміни глобального клімату
Б. втрата генетичного фонду

3. Скорочення біорізноманіття
В. мають вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші

Г. зменшує продуктивність сільського господарства
4. Загроза продовольчій безпеці
Д. різке зменшення рибних запасів
11. Встановіть відповідність між забруднювачами довкілля:

1. Хімічне забруднення атмосфери
А. бактеріальні добрива, поява нових мікроорганізмів, поширення алергенних видів рослин
2. Фізичне забруднення гідросфери
Б. пилуваті або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
3. Біологічне забруднення літосфери
В. пестициди, мінеральні добрива

Г. тепло та радіонукліди
12. Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:

1. Рідкісні
А. види, про які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих або рідкісних, але їх ще не віднесено до неї

2. Неоцінені
Б. види, які у найближчому майбутньому буде віднесено до категорії зникаючих, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан

В. види, які зникли в природі, але збереглися у створених умовах
3. Зниклі

Г. види, популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або вразливих, хоча їм загрожує небезпека
4. Вразливі
Д. види, про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх наявність у природі або в спеціально створених умовах

13.Наслідки забруднення гідросфери:
14. Причини деградації біорізноманіття:
15. Чинники необхідності в міжнародному природоохоронному співробітництві:
Узагальнення знань з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»
Варіант 2
1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали; 7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу; 10-12 – завдання на відповідність термінів та понять або прикладів – оцінюється по 1 балу; 13-15 – теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу.

1.Система заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, збереження природних комплексів і забезпечення екологічної безпеки – це:
А) забруднення довкілля;  
Б) якість довкілля;
В) охорона довкілля.
2. До хімічнихзабруднювачівдовкілля належать:
А) пластмасові вироби, скло, цегла;
В) теплове, радіаційне, електромагнітне;
Б) нафтове та фармакологічне;
Г) зоогенне, фіто генне, мікробіогенне, генетичне.
3. Закріплення на законодавчому рівні певних правил, вимог, стандартів щодо охорони довкілля, використання природних ресурсів і забезпечення екобезпеки – це:
А) екологічне експертиза;
Б) екологічне нормування;
В) екологічна прогнозування.
4. До національної (державної) екополітики належать:
А) політика екологічного району або міста;
Б) прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародні договори;
В) співпраця країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів;
Г)встановлення економічних зон в Світовому океані.
5. Список видів тварин, рослин, грибів, які перебувають під загрозою зникнення – це:
А) Червона книга;
Б) Чорний список видів;
В) Зелена книга.
6. Який принцип концепції сталого розвитку відповідає формулюванню – обмеження, що існують у галузі експлуатації природних ресурсів, пов’язані із сучасним рівнем техніки і соціальної організації, а також із здатністю біосфери до самовідновлення:А) принцип екоресурсної ємності;
Б) принцип сталого споживання та виробництва;
Г) принцип соціальної рівноправності;
В) принцип екологізації;
Д) принцип коеволюції.

7. Глобальны екопроблеми – це …
8. Забруднення гідросфери – це …
9. Сталий розвиток природі й суспільства – це …

10. Встановіть відповідність між глобальними екологічними проблемами та їх наслідками для людства:

А. різке зменшення лісових ресурсів
1. Стихійні лиха
Б. зменшує продуктивність сільського господарства
2. Скорочення об’єму чистої води
3. Загроза продовольчій безпеці
В. мають вплив на вразливі людські спільноти, особливо на найбідніші
4. Збільшення темпів вимирання видів
Г. небезпека для здоров’я людини

Д. втрата генетичного фонду
11. Встановіть відповідність між забруднювачами довкілля:
1. Хімічне забруднення літосфери
А. пилуваті або газуваті речовини, що можуть вступати в хімічні реакції
2. Біологічне забруднення гідросфери
Б. пил цементних заводів, дим і сажа

В. пестициди, мінеральні добрива
3. Механічне забруднення атмосфери
Г. бактерії, ентеровіруси, яйця гельмінтів, спори грибів
12. Встановіть відповідність між видами, занесеними до Червоної книги, та їх критеріями:

1. Зникаючі
А. види, які перебувають під загрозою зникнення у природних умовах і збереження яких є малоймовірним, якщо триватиме дія чинників, що негативно впливають на їхній стан
2. Рідкісні
Б. види, про які після неодноразових пошуків, немає будь-якої інформації про їх наявність у природі або в спеціально створених умовах
3. Зниклі в природі
В. види, які неможна віднести до жодної із категорій в Червоній книзі

Г. види, які збереглися у створених умовах
4. Недостатньо відомі
Д. види, популяції яких невеликі й на даний час не належать до категорії зникаючих або вразливих, хоча їм загрожує небезпека

13. Наслідки забруднення атмосфери:
14. Наслідки антропічного впливу на біорізноманіття:
15. Основні принципи раціонального використання в контексті сталого розвитку:

05.05.2020 Опрацювати параграф 55, запитання після параграфу за рівнями.(письмово)
07.05.2020 Опрацювати параграфи 56-57., виконати тести
 

 

11 запитань
Запитання 1
Селекція - це....
варіанти відповідей

це комплекс наук, засобів, методів, спрямованих на одержання і використання процесів, клітин, продуктів життєдіяльності організмів у промисловому виробництві.


наука про створення нових і поліпшення вже існуючих сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів


це галузь біології, що вивчає молекулярні основи спадковості й мінливості живих організмів і вірусів.
Запитання 2
Виберіть українських вчених, які внесли вагомий внесок у становлення селекції.
варіанти відповідей

П. Х. Гаркавий


І. В. Мічурін


Л. П. Симиренко


М. Ф. Іванов


М. І. Вавилов
Запитання 3
Метод отримання організмів зі збільшеною кількість хромосом, що кратна гаплоїдному набору.
варіанти відповідей

Гібридизація


Добір


Поліплоїдизація


Індукований мутагенез
Запитання 4
Метод одержання нащадків внаслідок поєднання генетичного матеріалу різних клітин або організмів.
варіанти відповідей

Гібридизація


Добір


Поліплоїдизація


Індукований мутагенез
Запитання 5
Виберіть методи генетичної інженерії, які найчастіше застосовують в селекції.
варіанти відповідей

Трансгенез


Гібридизація


Цисгенез


Рекомбіногенез


Метод експерементального мутагенезу
Запитання 6
Найбільший генетичний банк у світі знаходиться в .... (вказати країну)
варіанти відповідей

Україна


Норвегія


Швейцарія


Німеччина
Запитання 7
Добір за допомогою молекулярних маркерів став основою розвитку...
варіанти відповідей

Адаптивної селекції


Клітинної селекції


Маркерної та геномної селекції
Запитання 8
Генетичними основами гетерозису є взаємодії
варіанти відповідей

Алельних генів


Неалельних генів


Різні типи взаємодії алельних і неалельних генів
Запитання 9
Трансгенні сорти картоплі, стійкі проти короладського жука отримані в результаті застосування якого методу генетичної інженерії?
варіанти відповідей

Рекомбіногенез


Цисгенез


Трансгенез
Запитання 10
Позначте проблеми з якими стикаються вчені селекціонери при створенні нових сортів, порід та штамів.
варіанти відповідей

Несхрещуваність видів


Непередбачуваність комбінаційних ознак серед нащадків


Слаба життєздатність виведених форм


Результати не завжди відповідають очікуванням
Запитання 11
Виберіть пріорітетні цілі сталого розвитку для селекції.
варіанти відповідей
 

 

 

 

 

 

 

 
 
12.05.2020 Опрацювати параграф 58 , запитання після параграфу усно.
14.02.2020 Опрацювати параграф 59,60. Підготувати повідомлення за темою уроку (за бажанням)
 
19.05.2020 Виконати міні проект(один на вибір), форма- буклет, презентація, постер, з тем "Клонування організмів", "Нанотехнології в біорлогії"або "Трансгенні організми: за і проти". 
21.05.2020 Тематична атестація (остання) 

8 запитань
Запитання 1
Що таке гібридизація:
варіанти відповідей
 
а) індукований мутагенез 
 
 
б) метод відбору особин
 
 
в) метод отримання організмів з збільшеною кількістю хромосом
 
 
г) одержання нащадків внаслідок поєднання генетичного матеріалу різних організмів
Запитання 2
Найбільш поширений об'єкт генної інженерії:
варіанти відповідей
 
а) муха дрозофіла
 
 
б) кишкова паличка 
 
 
в) холерний вібріон
 
 
г) паличка Коха
Запитання 3
Основний закон, відкритий М. І. Вавиловим
варіанти відповідей
 
а) закон неповного домінування
 
 
б) хромосомна теорія
 
 
в) закон гомологічних рядів
 
 
г) закон успадкування
Запитання 4
Генотерапія – це:
варіанти відповідей
 
а) отримання ліків
 
 
б) клонування
 
 
в) генетичне тестування 
 
 
г) заміна дефектних генів
Запитання 5
Недиференційовані тканини:

варіанти відповідей
 
а) м'язові 
 
 
б) епітеліальні
 
 
в) стовбурові 
 
 
г) остеоцити 
Запитання 6
Створення химерних ембріонів (розмістити у послідовності)

варіанти відповідей
 
 
 
 
 
 
 
Запитання 7
У селекції мікроорганізмів застосовують методи:

вибрати три правильні відповіді:
варіанти відповідей
 
а) природний добір
 
 
б) експериментальний мутагенез
 
 
в) штучний добір
 
 
г) аутбридинг
 
 
д) інбридинг 
 
 
е) поліплоїдія
 
 
є) генна інженерія
Запитання 8
Основні напрямки біотехнології:
варіанти відповідей
 
а) гібридизація
 
 
б) мутагенез
 
 
в) генна інженерія
 
 
г) поліплоїдія
 
 
д) клітинна інженерія
 
 
е) аутбридинг  
 
 
є) отримання трансгенних тварин

Коментарі


  1. Запитання 1
    Термін "Біосфера" ввів:

    варіанти відповідей

    Вернадський


    Зюсс


    Геккель


    Вавілов

    Запитання 2
    Біосфера почала формуватися близько:

    варіанти відповідей

    4 млрд років тому


    3 млрд років тому


    5 млрд років тому


    3,5 млрд років тому

    Запитання 3
    Вчення про біосферу створив

    варіанти відповідей

    Зюсс


    Вернадський


    Геккель


    Вавілов

    Запитання 4
    Ноосфера -це:

    варіанти відповідей

    природне навколишнє середовище


    межа поділу різних середовищ


    штучно створене людиною середовище


    середовище з оптимальними умовами існування

    Запитання 5
    Сукупність всіх організмів, які населяють планету:

    варіанти відповідей

    Біогенна речовина


    жива речовина


    косна речовина


    біокосна речовина

    Запитання 6
    Неживий матеріал, утворений у процесі життєдіяльності організмів:

    варіанти відповідей

    жива речовина


    біогенна речовина


    косна речовина


    біокосна речовина

    Запитання 7
    Неорганічна речовина, походження якої не повязане із живими організмами:

    варіанти відповідей

    жива речовина


    біогенна речовина


    косна речовина


    біокосна речовина

    Запитання 8
    Речовина, що є результатлом спільної діяльності живих організмів і абіогенних процесів:

    варіанти відповідей

    біокосна речовина


    жива речовина


    косна речовина


    біогенна речовина

    Запитання 9
    Біосфера - глобальна екосистема, тому що:

    варіанти відповідей

    містить у собі живі організми


    у ній є всі компоненти трофічних ланцюгів


    у ній існують відносно замкнені потоки речовини й енергії


    поєднує в собі всі екосистеми на планеті

    Запитання 10
    Озоновий шар:

    варіанти відповідей

    захищає біосферу від ультрафіолетового випромінювання


    розміщується на висоті 40-45 км від поверхні Землі


    є наслідком "парникового ефекту"


    обмежує верхню межу біосфери

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар